İş Yeri Açma ve Çalışma Ruhsatları

İşyeri Açma-Çalışma

İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatları; 3572 sayılı işyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına dair Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabulune Dair Kanun , 5393 sayılı Belediye Kanunu, 5216 sayılı Büyükşehir Belediye Kanunu, 394 sayılı Hafta Tatili Kanunu, 2464 sayılı Belediye Gelirler Kanunu, 2559 sayılı Polis Vazife ve salahiyet kanunu, 222 sayılı ilk Öğretim Kanunu, 625 sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanunu, 4250 sayılı İspirtolu İçkiler Kanunu, 1593 sayılı Umumi Hıfzısıhha Kanunu, 634 sayılı kat mülkiyeti Kanunu, 3194 sayılı imar kanunu ve ilgili diğer kanun, yönetmelikler ve 10.08.2005 tarih ve 25902 sayılı Resmi Gazetede Yayımlanarak yürürlüğe giren İşyeri Açma ve Çalışma ruhsatlarına ilişkin yönetmeliğe istinaden verilir.

İşyeri açma-çalışma ruhsatı verilmesinde Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü; yapılan inceleme ve araştırmalarda işyerinin, insan sağlığına, çevre kirliliğine, yangın patlama, genel güvenlik, işçi sağlığı, trafik, karayolları, imar, kat mülkiyeti ve doğanın korunması ile ilgili düzenlemelere aykırı olmama şartı aranmaktadır.

Bu yönetmeliğe göre İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatları; Sıhhi Müesseseler, Gayrisıhhi Müesseseler, Umuma Açık İstirahat ve Eğlence Yerleri olarak adlandırılır.

1.  Sıhhı Müesseler ve Aranacak Şartlar

Sıhhı Müesseler

Bakkal, Market,Kasap,Tavukçu, Balıkçı, 
Lokantalar, Kefeteryalar,Çay Ocağı, Pastaneler, 
Ekmek  pasta börek yufka , Pizza satış yerleri 
Büfe, Şarküteri, Kuruyemişçi, Kantin 
Manav, Besin Pazarı 
Paket gıda servisleri 
Dondurma , Tatlı helva recel satış yerleri 
Muhallebici, Dönerci, Kebapçı, Çorba  salonu 
Berberler, Kuaförler, Güzellik Salonu 
Elbise ve Ayakkabı satış yerleri 
Turizm acenteleri 
Şirket merkezi büro ve ofisleri 
Avize ve elektirik malzemeleri satış yerleri 
Mutfak malzemeleri satış yerleri 
Eşya satış ve teşhir yerleri, Antika satış yerleri 
Kaset,  cd, dvd, kitap satış yerleri 
Kuyumcu, Gümüş, Altın, Döviz alış ve satış yerleri 
Hediyelik eşya satış yerleri 
Dershane,  sürücü kursu  eğitim yerleri 
Mobilya, Beyaz eşya satış yerleri

Gibi işletmeler Sıhhi Müesseseler olarak adlandırılır.

Aşağıda müessesenizin durumuna göre istenen belgeler hazırlandıktan sonra,  Belediyemiz Ruhsat ve Denetim Müdürlüğüne  Şahsen veya şirkette imzaya yetkili kişilerce işletme ruhsatı müracaatı yapılır.   İlgili işletmenin iş nev’ine göre Ruhsat ve Denetim müdürlüğü tarafından; İstanbul Büyük Şehir İtfaiye Müdürlüğüne (Yangın, patlama v.b yönünden)  İlçe Tapu Müdürlüğü (kat malikleri ve muvafakat yönünden),  Belediye İmar ve Şehircilik Müdürlüğüne (imar yönünden)   Gerekli görüldüğünde diğer resmi-özel kurum ve kuruluşlara uygunluk görüşü almak için müdürlüğümüz tarafından yazı yazılır. Bu kurumlardan uygunluk görüşleri yazılı olarak Müdürlüğümüze ulaştıktan sonra  oluşturulan ruhsat komisyonunca mahallinde tetkikleri yapılır varsa eksikler ve noksanlar giderilmesi için uyarılır. Eksik ve noksan yoksa Ruhsat harçları  yatırılarak İşletme Açma ve Çalışma Ruhsatı basımı yapılarak imzaya (onaya) sunulur. İmza işlemi biten İşletme ruhsatı Müdürlüğümüz tarafından  ücretsiz olarak Çerçevelenerek Çevreye duyarlı kağıt çantası içinde şahsa veya imzaya yetkili kişiye teslim edilir. Verilen Ruhsatların aslı  yönetmelik gereği İşletmede herkesin görebileceği bir yere asılır.

A

GERÇEK KİŞİ (ŞAHIS) ADINA YAPILACAK RUHSAT MÜRACATINDA İSTENİLEN BELGELER

1.   

YERLEŞİM YERİ BELGESİ (Bağlı Bulunduğu Muhtarlıktan)

 

2.   

SAĞLIK RAPORU ASLI (Bulaşıcı Hastalığı Olmadığına Dair – (Devlet/Özel Hast. – Sağlık Ocağı))

 

3.   

İMZA BEYANNAMESİ (Noter Tasdikli Asıl Suret)

 

4.   

NÜFUS CÜZDANI FOTOKOPİSİ

 

5.   

İKİ (2) ADET VESİKALIK RESİM (Son Altı 6 (Altı) Ay İçerisinde Çekilmiş)

 

6.   

BAŞVURU FORMU

 

7.   

SİCİL NUMARASI (Mali Hizmetler Müdürlüğü Gelirler Bürosu (Belediye))

 

8.   

TAPU SENEDİNİN FOTOKOPİSİ - KİRA KONTRATI (Aslı veya Noter Tasdikli Sureti (Asıl Suretlerde Damga Harcı Makbuzu bulunacaktır.))

 

9.   

ESNAF ODA KAYIT BELGESİ-USTALIK BELGESİ

 

10.   

VERGİ LEVHASININ FOTOKOPİSİ

 

 

B

TÜZEL KİŞİ (ŞİRKET) ADINA YAPILACAK RUHSAT MÜRACATINDA İSTENİLEN BELGELER

1.   

ŞİRKETİN KURULUŞ GAZETESİ (Aslı veya Noter Tasdikli Sureti)

 

2.   

SON DURUM TİCARET SİCİL GAZETESİ (Aslı veya Noter Tasdikli Sureti)

 

3.   

TİCARİ FAALİYET BELGESİ (İTO – Aslı veya Noter Tasdikli Sureti)

 

4.   

İMZA SİRKÜLERİ (Aslı veya Noter Tasdikli Sureti) - ŞİRKET KAŞESİ

 

5.   

YÖNETİM KURULU KARAR TUTANAĞI (Noter Tasdikli Asıl Sureti–Mesul Müdürlük İçin)

 

6.   

BAŞVURU FORMU

 

7.   

SİCİL NUMARASI (Mali Hizmetler Müdürlüğü Gelirler Bürosu (Belediye))

 

8.   

TAPU SENEDİNİN FOTOKOPİSİ - KİRA KONTRATI (Aslı veya Noter Tasdikli Sureti (Asıl Suretlerde Damga Harcı Makbuzu bulunacaktır.))

 

9.   

VERGİ LEVHASININ FOTOKOPİSİ

 

10

ESNAF ODA KAYIT BELGESİ-USTALIK BELGESİ

İstenilen Belgeler Yönetmelik Gereği Son 6 (Altı) Aylık Olacaktır

 

2. Gayri Sıhhi Müesseseler ve Aranacak Şartlar

Gayrisıhhi Müesseseler :Pasta, Börek, Tatlı, Yufka, simit, Poğaça, Mantı imalathaneleri, 
Ekmek Fırını, Ekmek  çeşitleri imalathanesi 
Pizza imalatı 
Gıda maddeleri üreten veya paketleyen yerler, 
Tarım ürünleri paketleyen yerler 
Yemek üretim tesisleri 
Bal  dolum ve paketleme yerleri, 
Tereyağ, Yumurta üretim ve paketleme yerleri 
Konfeksiyon imalathanesi 
Ayakkabı imalathanesi 
Peruk ve suni çiçek yapım yerleri, 
Matbaa ve Baskı atölyesi 
Hernevi Hurda deposu, 
Tomruk ve kereste depoları, Marangozhane 
İşlenmiş ve Kurutulmuş deri depolama yerleri, 
Oto yıkama ve oto kuaförleri, 
Oto tamir ve bakım servisi 
Lastik tamir atölyesi 
İnşaat malzemeleri depo ve satış yerleri 
Kuru temizleme ve çamaşırhane

Gibi faaliyet gösteren  tesisler  Gayrisıhhi işletme olarak adlandırılır.

Aşağıda müessesenizin durumuna göre istenen belgeler hazırlandıktan sonra,  Belediyemiz Ruhsat ve Denetim Müdürlüğüne  Şahsen veya şirkette imzaya yetkili kişilerce işletme ruhsatı müracaatı yapılır.   İlgili işletmenin iş nev’ine göre Ruhsat ve Denetim müdürlüğü tarafından; İstanbul Büyük Şehir İtfaiye Müdürlüğüne (Yangın, patlama v.b yönünden)  İlçe Tapu Müdürlüğü (kat malikleri ve muvafakat yönünden),  Belediye İmar ve Şehircilik Müdürlüğüne (makina yerleşim projesi onayı ve imar yönünden), Belediye Zabıta Müdürlüğüne (çevre ve gürültü yönünden)  Gerekli görüldüğünde diğer resmi-özel kurum ve kuruluşlara uygunluk görüşü almak için müdürlüğümüz tarafından yazı yazılır. Bu kurumlardan uygunluk görüşleri yazılı olarak Müdürlüğümüze ulaştıktan sonra  oluşturulan ruhsat komisyonunca mahallinde tetkikleri yapılır varsa eksikler ve noksanlar giderilmesi için uyarılır. Eksik ve noksan yoksa Ruhsat harçları  yatırılarak İşletme Açma ve Çalışma Ruhsatı basımı yapılarak imzaya sunulur. İmza işlemi biten İşletme ruhsatı Müdürlüğümüz tarafından  ücretsiz olarak Çerçevelenerek Çevreye duyarlı kağıt çantası içinde şahsa veya imzaya yetkili kişiye teslim edilir. Verilen Ruhsatların aslı  yönetmelik gereği İşletmede herkesin görebileceği bir yere asılır.

A

GERÇEK KİŞİ (ŞAHIS) ADINA YAPILACAK RUHSAT MÜRACATINDA İSTENİLEN BELGELER

1.   

YERLEŞİM YERİ BELGESİ ASLI (Bağlı Bulunduğu Muhtarlıktan)

 

2.   

SAĞLIK RAPORU ASLI (Bulaşıcı Hastalığı Olmadığına Dair – (Devlet/Özel Hast. – Sağlık Ocağı))

 

3.   

İMZA BEYANNAMESİ (Noter Tasdikli Asıl Suret)

 

4.   

NÜFUS CÜZDANI FOTOKOPİSİ

 

5.   

İKİ (2) ADET VESİKALIK RESİM (Son Altı 6 (Altı) Ay İçerisinde Çekilmiş)

 

6.   

BAŞVURU FORMU

 

7.   

SİCİL NUMARASI (Mali Hizmetler Müdürlüğü Gelirler Bürosu (Belediye))

 

8.   

TAPU SENEDİNİN FOTOKOPİSİ - KİRA KONTRATI (Aslı veya Noter Tasdikli Sureti (Asıl Suretlerde Damga Harcı Makbuzu bulunacaktır.))

 

9.   

ESNAF ODA KAYIT BELGESİ- USTALIK BELGESİ

 

10.   

VERGİ LEVHASININ FOTOKOPİSİ

 

11.   

MOTOR BEYANNAMESİ

 

12.   

MAKİNE YERLEŞİM PROJESİ (3 Adet Olacaktır)

 

13.   

YAPI KULLANMA İZİN BELGESİ

 

 

B

TÜZEL KİŞİ (ŞİRKET) ADINA YAPILACAK RUHSAT MÜRACATINDA İSTENİLEN BELGELER

1.   

ŞİRKETİN KURULUŞ GAZETESİ (Aslı veya Noter Tasdikli Sureti)

 

2.   

SON DURUM TİCARET SİCİL GAZETESİ (Aslı veya Noter Tasdikli Sureti)

 

3.   

TİCARİ FAALİYET BELGESİ (İTO – Aslı veya Noter Tasdikli Sureti)

 

4.   

İMZA SİRKÜLERİ (Aslı veya Noter Tasdikli Sureti)- ŞİRKET KAŞESİ

 

5.   

YÖNETİM KURULU KARAR TUTANAĞI (Noter Tasdikli Asıl Sureti–Mesul Müdürlük İçin)

 

6.   

BAŞVURU FORMU

 

7.   

SİCİL NUMARASI (Mali Hizmetler Müdürlüğü Gelirler Bürosu (Belediye))

 

8.   

TAPU SENEDİNİN FOTOKOPİSİ - KİRA KONTRATI (Aslı veya Noter Tasdikli Sureti (Asıl Suretlerde Damga Harcı Makbuzu bulunacaktır.))

 

9.   

VERGİ LEVHASININ FOTOKOPİSİ

 

10.   

MOTOR BEYANNAMESİ

 

11.   

MAKİNE YERLEŞİM PROJESİ (3 Adet Olacaktır)

 

12.   

YAPI KULLANMA İZİN BELGESİ

 

 

 

 

3. Umuma Açık İstirahat ve Eğlence Yerleri ve Aranacak Şartlar

Umuma Açık İstirahat ve Eğlence yerleri :

Otel,  Apart Otel,  Pansiyon, 
Kahvehane, Kırahathane, Kır kahvesi, Çay Bahçesi 
İddia bayi, Ganyan Bayii, İçkisiz Cafe, 
İnternet Salonu 
Oyun Salonu,  Atari  Salonu 
Gazino,  Taverna, Pavyon 
Dans Salonu, Kokteyl salonu, 
Diskotek, Bar, Birahane, Gece Kulubü, 
İçkili Lokanta, İçkili Çalgılı Lokanta, İçkili Kafeterya, İçkili Cafe 
Düğün Salonu 
Sinema, Tiyatro, Gösteri merkezi, 
Sirkler, Lunaparklar, 
Hamam, Sauna, Sıhhi Banyo,

Gibi işletmeler Umuma Açık İstirahat ve Eğlence Yerleri olarak adlandırılır.

Aşağıda müessesenizin durumuna göre istenen belgeler hazırlandıktan sonra,  Belediyemiz Ruhsat ve Denetim Müdürlüğüne  Şahsen veya şirkette imzaya yetkili kişilerce işletme ruhsatı müracaatı yapılır.   İlgili işletmenin iş nev’ine göre Ruhsat ve Denetim müdürlüğü tarafından; İstanbul Büyük Şehir İtfaiye Müdürlüğüne (Yangın, patlama v.b yönünden), İlçe Emniyet Müdürlüğü (Genel güvenlik ve asayiş yönünden), İlçe Tapu Müdürlüğü (kat malikleri ve muvafakat yönünden),  Belediye İmar ve Şehircilik Müdürlüğüne (imar yönünden), Belediye Zabıta Müdürlüğüne (çevre ve gürültü yönünden)  Gerekli görüldüğünde diğer resmi-özel kurum ve kuruluşlara uygunluk görüşü almak için müdürlüğümüz tarafından yazı yazılır. Bu kurumlardan uygunluk görüşleri yazılı olarak Müdürlüğümüze ulaştıktan sonra  oluşturulan ruhsat komisyonunca mahallinde tetkikleri yapılır varsa eksikler ve noksanlar giderilmesi için uyarılır. Eksik ve noksan yoksa Ruhsat harçları  yatırılarak İşletme Açma ve Çalışma Ruhsatı basımı yapılarak imzaya sunulur. İmza işlemi biten İşletme ruhsatı Müdürlüğümüz tarafından  ücretsiz olarak Çerçevelenerek Çevreye duyarlı kağıt çantası içinde şahsa veya imzaya yetkili kişiye teslim edilir. Verilen Ruhsatların aslı  yönetmelik gereği İşletmede herkesin görebileceği bir yere asılır.

A

GERÇEK KİŞİ (ŞAHIS) ADINA YAPILACAK RUHSAT MÜRACATINDA İSTENİLEN BELGELER

1.   

YERLEŞİM YERİ BELGESİ ASLI (Nüfus Müdürlüğünden veya Bağlı Bulunduğu Muhtarlıktan alacaklardır.)

 

2.   

VUKUATLI NÜFUS KAYIT ÖRNEĞİ ASLI (Nüfus Müdürlüğünden alacaklardır.)

 

3.   

SAĞLIK RAPORU ASLI (Bulaşıcı Hastalığı Olmadığına Dair – Sağlık Ocağı veya Devlet/Özel Hast. )

 

4.   

SABIKA KAYDI ASLI (Cumhuriyet Başsavcılığından)

 

5.   

İMZA BEYANNAMESİ (Noter Tasdikli Asıl Suret)

 

6.   

İKİ (2) ADET VESİKALIK RESİM (Son Altı 6 (Altı) Ay İçerisinde Çekilmiş)

 

7.   

MESUL MÜDÜRLÜK SÖZLEŞMESİ (Noterden Asıl Suret)

 

8.   

BAŞVURU FORMU

 

9.   

SİCİL NUMARASI KAYDI (Mali Hizmetler Müdürlüğü Gelirler Bürosu (Belediye))

 

10.   

TAPU SENEDİNİN FOTOKOPİSİ --KİRA KONTRATI (Aslı veya Noter Tasdikli Sureti (Asıl Suretlerde Damga Harcı Makbuzu bulunacaktır.)) Kira Kontratı İŞ NEVİNE Göre Düzenlenecektir.

 

11.   

İŞYERİNİN BASİT KROKİSİ

 

12.   

ESNAF ODA KAYIT BELGESİ (Bağlı Olduğu İşkoluna Ait Esnaf Odasından) - USTALIK BELGESİ

 

13.   

VERGİ LEVHASININ FOTOKOPİSİ

 

 

B

TÜZEL KİŞİ (ŞİRKET) ADINA YAPILACAK RUHSAT MÜRACATINDA İSTENİLEN BELGELER

1.   

ŞİRKETİN KURULUŞ GAZETESİ ve SON DURUM TİCARET SİCİL GAZETESİ (Aslı veya Noter Tasdikli Sureti)

 

2.   

TİCARİ FAALİYET BELGESİ (İTO – Aslı veya Noter Tasdikli Sureti)

 

3.   

İMZA SİRKÜLERİ (Aslı veya Noter Tasdikli Sureti)

 

4.   

YÖNETİM KURULU KARAR TUTANAĞI (Noter Tasdikli Asıl Sureti–Mesul Müdürlük İçin)

 

5.   

ŞİRKET KAŞESİ

 

6.   

BAŞVURU FORMU

 

7.   

SİCİL NUMARASI KAYDI (Mali Hizmetler Müdürlüğü Gelirler Bürosu (Belediye))

 

8.   

TAPU SENEDİNİN FOTOKOPİSİ -- KİRA KONTRATI (Aslı veya Noter Tasdikli Sureti (Asıl Suretlerde Damga Harcı Makbuzu bulunacaktır.)) Kira Kontratı İŞ NEVİNE Göre Düzenlenecektir.

 

9.   

İŞYERİNİN BASİT KROKİSİ

 

10.

VERGİ LEVHASININ FOTOKOPİSİ

 

11.

ESNAF ODA KAYIT BELGESİ-USTALIK BELGESİ

 

İstenilen Belgeler Yönetmelik Gereği Son 6 (Altı) Aylık Olacaktır

 

 

 

İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatı Müracaatları Gerekli evraklar hazırlandıktan sonra Belediyemiz Ruhsat ve Denetim Müdürlüğüne Şahsen veya şirkette imzaya yetkili kişilerce yapılır. İlgili işletmenin iş nev’ine göre Ruhsat ve Denetim müdürlüğü tarafından; İstanbul Büyük Şehir İtfaiye Müdürlüğüne (Yangın, patlama v.b yönünden), İlçe Emniyet Müdürlüğü (Genel güvenlik ve asayiş yönünden), İlçe Tapu Müdürlüğü (kat malikleri ve muvafakat yönünden), Belediye İmar ve Şehircilik Müdürlüğüne (imar yönünden), Belediye Zabıta Müdürlüğüne (çevre ve gürültü yönünden), Deniz Limanı Şube Müdürlüğüne (Genel güvenlik ve asayiş yönünden), Liman Başkanlığına (liman başkanlığı görüşü yönünden), Gerekli görüldüğünde diğer resmi-özel kurum ve kuruluşlara uygunluk görüşü almak için müdürlüğümüz tarafından yazı yazılır. Bu kurumlardan uygunluk görüşleri yazılı olarak Müdürlüğümüze ulaştıktan sonra oluşturulan ruhsat komisyonunca mahallinde tetkikleri yapılır varsa eksikler ve noksanlar giderilmesi için uyarılır. Eksik ve noksan yoksa Ruhsat harçları yatırılarak İşletme Açma ve Çalışma Ruhsatı basımı yapılarak imzaya sunulur. İmza işlemi biten İşletme ruhsatı Müdürlüğümüz tarafından ücretsiz olarak Çerçevelenerek Çevreye duyarlı kağıt çantası içinde şahsa veya imzaya yetkili kişiye teslim edilir. Verilen Ruhsatların aslı yönetmelik gereği İşletmede herkesin görebileceği bir yere asılır.

İletişim Tel: 444 54 50

Ruhsat servisi dahili: 1500-1505

 

maami sex stories read k9 sex stories
why men have affairs link wifes who cheat